När 25-åriga Stina Larsson satte foten på Framtidsmedias kontor för första gången hade hon ingen aning om vad hon skulle vänta sig.
– Jag blev förvånad när jag kom hit, det verkade sjukt roligt och väldigt annorlunda. Det var något jag inte riktigt hade sett tidigare: stämningen, det sprang omkring folk och pratade i telefon, det var musik och det var väldigt mycket drag, berättar hon.
Omställningen kunde inte heller ha varit mycket större. Stina hade precis flyttat till Stockholm från Lund där hon studerat mänskliga rättigheter, freds- och konfliktvetenskap, statsvetenskap, och nationalekonomi i fyra år. Och efter att ha gjort en termins praktik på en freds- och kvinnoorganisation var hon nu på jakt efter en helt ny utmaning.
Hennes tanke var att hitta ett jobb inom mediebranschen och av en slump hamnade hon på Framtidsmedias hemsida, där hon för första gången läste om jobbet som mediesäljare.
– Det lät som något som kunde passa mig och jag ville verkligen prova något nytt. Samtidigt var det lite svårt att greppa innan man kom in i det och förstod vad det var för produkter man arbetade med och vad man sålde, förklarar hon.