Som tonåring spelade hon fotboll på elitnivå och många av de lärdomar hon fick då vad gäller tydlig målsättning, att jobba hårt och att vara noggrann har hon tagit med sig in i sin roll som Senior Account Manager på Framtidsmedia.
– Att flytta till Stockholm kändes som en golden ticket. Jag hade ingen aning om vad jag gav mig in på men det fanns aldrig någon tvekan om att det var hit jag skulle.
Ebba började jobba i en start up, en erfarenhet hon är glad för idag, men efter ett tag insåg hon att hon var sugen på nya utmaningar. Det var dock genom hennes roll på start up-företaget som hon kom i kontakt med Framtidsmedia för första gången.
– Jag skulle sälja in ett event för beslutsfattare och säljare, där man fick lyssna på inspirerande föreläsningar. Då fick jag kontakt med min nuvarande chef här på Framtidsmedia. Med honom bokade jag mitt första kundmöte – jag var bara 19 år och helt oerfaren, så det var väldigt spännande.
Efter lite om och men lyckades Ebba driva igenom försäljningen och då eventet närmade sig återupptog hon kontakten med Framtidsmedia. Samtidigt som hon förmedlade eventets agenda passade hon på att nämna att hon gärna skulle vilja veta mer om hur företaget jobbade.
– Jag hade en kompis som jobbade på Framtidsmedia och hon hade flera gånger sagt att hon var övertygad om att jag skulle trivas. Jag träffade min chef på en kaffe, men jag hade samtidigt kikat lite på att starta eget, så jag var ganska kluven. Skulle jag välja att fortsätta som anställd behövde det vara ett väldigt speciellt ställe.